چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم که مشتری جذب کند: ۱۰ گام ضروری
ساختن یک تیزر تبلیغاتی میتواند طاقتفرسا باشد. ممکن است ایده جذابی به ذهن شما برسد، اما برای به تصویر کشیدن آن درگیر مشکلات زیادی شوید. اگر راه ساختن یک ویدئوی تبلیغاتی را فرا بگیرید خواهید توانست یک محصول را در معرض توجه مخاطبان قرار دهید، مشتریان را برای رویدادی قریبالوقوع تهییج کنید یا اینکه داستان برند خود را به اشتراک بگذارید. در این مطلب ۱۰ مرحلهای که باید برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی جذاب گذرانده شود را از نظر خواهیم گذراند.
گام اول: تعریف هدف
قبل از اینکه وارد فرایند ساخت تیزر شوید، باید هدف واضحی داشته باشید. ساخت این تیزر قرار است چه دستاوردی برای شما داشته باشد؟ پاسخ آن ممکن است به مرور زمان تغییر کند، اما داشتن یک هدف مشخص که میتواند افزایش آگاهی از برند یا معرفی یک محصول جدید باشد در ابتدای کار بسیار مهم است. مشخص کردن هدف، مراحل بعد را هم برای شما آسانتر میکند چون هدفی دارید که میخواهید به آن دست پیدا کنید.
گام دوم: شناختن مخاطب هدف
حال که هدفتان از ساخت تیزر مشخص شده، باید به این فکر کنید که مخاطب هدفتان در این ویدئو کیست. برای این کار، اطلاعات مربوط به مخاطبان خود را جمعآوری کنید و اگر نمیتوانید مخاطبان خود را دقیقا مشخص کنید، سعی کنید با استفاده از کهنالگوهای برند، یک شخصیت از مخاطبان ایدهآل خود بسازید. زمانی که مخاطب خود را شناختید، تیزر تبلیغاتی را براساس نیازها و ترجیحات آنها سازمان دهید. کانون توجه تیزر باید بر مشکلات مخاطبان، راه حلی که برند شما ارائه میدهد و اینکه محصول یا خدمات شما چگونه با این زمینه مناسبت دارد معطوف باشد.
گام سوم: توسعه مفهوم و سناریو
پشت هر تیزر تبلیغاتی تاثیرگذاری یک سناریوی تاثیرگذار قرار دارد. سناریو، نقشه راهی است که به کمک آن میتوانید پیام برند خود را به بهترین نحو به مخاطب انتقال دهید. هنگام طراحی سناریو، لازم است که بر دو جنبه زبان و لحن آن و روانی و انسجام آن تمرکز کنید. شما باید پیام ویدئو را بهسرعت اما موثر انتقال دهید. زمانی که پیشنویس اولیه سناریوی شما آماده شد، آن را با صدای بلند بخوانید یا اینکه از دیگران بازخورد بگیرید. بخشهایی که نیازمند اصلاح هستند را در نظر بگیرید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
گام چهارم: استوریبرد ماهرانه
استوریبرد به شما کمک میکند که ویدئو را قبل از ساخت آن مجسم کنید. با استفاده از سناریو بهعنوان مرجع، جزئیات بصری هر فریم را در استوریبرد مشخص کنید. توالی نمایش هر فریم در ویدئوی خود را بادقت علامتگذاری کنید. این مرحله برای برنامهریزی ترکیببندی هر مرحله ضروری است و باعث میشود که نکتهای در تیزر تبلیغاتی فراموش نشود.
گام پنجم: انتخاب تجهیزات فنی مناسب
انتخاب تجهیزات برای تولید تیزر تبلیغاتی میتواند به یکی از این دو روش باشد. اگر قصد ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی زنده را دارید، به استودیوی ضبط حرفهای، تجهیزات نورپردازی و دستگاه ضبط صدا نیاز خواهید داشت. اما اگر تیزر شما انیمیشنی است، به یک میکروفون برای صدای روی تصویر، نرمافزار ساخت گرافیک با کیفیت خوب و یک نرمافزار ساخت انیمیشن مورد نیاز شما خواهد بود.
صرف نظر از بودجه و پیچیدگیهای تیزری که میخواهید بسازید، برای داشتن کیفیت بالا، همیشه بر تجهیزات حرفهای تکیه کنید. اما اگر برایتان مقدور نیست، یک شرکت تولید ویدئو میتواند در این مسیر کمک شما باشد.

گام ششم: ساخت تیزر تبلیغاتی
حالا نوبت آن است که به کمک سناریو و استوریبرد آمادهشده سراغ ساخت تیزر بروید. صحنهها را بگیرید و در صورت نیاز چند بار بگیرید، اما هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید. هنگام فیلمبرداری به اهداف و مخاطب خود فکر کنید. مطمئن شوید که هر نمای شما هدفمند باشد و به انتقال پیام ویدئوی شما کمک کند.
گام هفتم: تدوین تیزر تبلیغاتی
اولین اقدام در این مرحله واردکردن تمام فایلهای تصویری و صوتی در نرمافزار دلخواهتان است. با در نظر گرفتن استوریبرد، یک طرح کلی از تمام فیلمهایی که ضبط کردهاید تهیه کنید. هرجا لازم است برش (cut) یا انتقال (transition) اعمال کنید تا موارد غیر ضروری از ویدئوی نهایی پاک شود. به روند تبلیغات خود توجه بیشتری داشته باشید و مطمئن شوید که همه چیز به طور منسجم پیش میرود. موشنگرافیکها و کیفریمها باید به درستی و با فواصل زمانی مناسب اضافه شوند. هنگام افزودن عناصر گرافیکی در صحنه مربوطه به استوریبرد مراجعه کنید تا از زمان و مکان صحیح آنها هنگام پخش ویدئو مطمئن شوید. از جلوههای صوتی و موسیقی بدون حق امتیاز برای افزایش جذابیت ویدئوی خود کمک بگیرید. برای حفظ زمان بهینه تیزر، ظرافت و دقت را چاشنی کارتان کنید.
گام هشتم: استفاده از برندینگ
از عناصری در تیزر تبلیغاتی خود استفاده کنید که باعث ارتقای برند شما شوند. آنها را بهگونهای نامحسوس به کار ببرید که باعث حواسپرتی مخاطب شما نشود. این عناصر میتوانند تیزر شما را از دیگر تیزرهای تبلیغاتی متمایز سازند. برندینگ باید بازتابدهنده هویت برند شما در مکانهای مناسب باشد. استفاده از لوگو یا رنگهای برند، یکی از بیشمار مثالهای برندینگ در تیزر تبلیغاتی است.
گام نهم: بازخورد و اصلاحات
ویدیوی خود را مرور کنید و هرجا لازم است را ویرایش کنید. قبل از اینکه تیزر را پخش کنید، آن را به مدیران برند و دیگر افراد شرکت نشان دهید. بعد از دریافت بازخوردها، بخشهایی که نیاز به اصلاح دارند را شناسایی کنید و اصلاحات لازم را اعمال کنید.
گام دهم: خروجی گرفتن از ویدئوی نهایی
حال تیزر تبلیغاتی شما آماده است. پس از نهایی شدن، ویدئو را با بالاترین کیفیت (حداقل Full HD) خروجی بگیرید. برای افزایش دسترسی، از آن با نسبتهای ابعادی مختلف که از دستگاههای مختلف مانند دسکتاپ و موبایل قابل تماشا باشند خروجی بگیرید. مطمئن شوید نسبت ابعادی انتخابی برای ویدئو، باعث خورده شدن بخشهایی از آن در دستگاه پخش نشود.
اگر برند شما لیاقت چیزی بیش از یک تبلیغ کلیشهای را دارد، با متخصصانی همکاری کنید که در پرداخت داستان و خلق تاثیر بر مخاطب مهارت دارند. همین امروز با استودیو مهراد تماس بگیرید تا پیام برند خود را به یک تجربه سینمایی ارزشمند و بهیادماندنی مبدل سازید.






دیدگاهتان را بنویسید