contact@mahrad-studio.ir

۸ نکته کلیدی برای اثرگذاری تیزر تبلیغاتی

۸ نکته کلیدی برای اثرگذاری تیزر تبلیغاتی

امروزه در فضای مجازی شما با انواع و اقسام تبلیغات روبرو می‌شوید و در این حجم عظیم از محتوای تبلیغاتی، کمتر محتوایی است که بتواند در ذهن شما ماندگار شود. با این حال روش‌هایی هستند که شما به کمک آن‌ها می‌توانید اثرگذاری تیزر تبلیغاتی برند خود را افزایش دهید و توجه مخاطبان بیشتری را به‌سمت برند خود جلب کنید. در ادامه مطلب با این روش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

سریعا جلب توجه کنید: محصول خود را در ۳ ثانیه اول نمایش دهید.

۳ ثانیه اول تیزر تبلیغاتی برای جلب توجه بیننده بسیار حیاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد این مقدار زمانی است که بیننده تصمیم می‌گیرد که آیا به تماشا ادامه دهد یا سراغ ویدئوی بعدی برود. محصول یا خدمات برند خود را سریعا نشان دهید وگرنه ممکن است مشتریان بالقوه علاقه‌مند به برند خود را از دست بدهید.

مخاطبان خود را درگیر نگه دارید: آنچه باعث مزیت برند شما می‌شود را برجسته کنید

دانستن اینکه ۳ ثانیه اول بیشترین اهمیت را در ساخت تیزر تبلیغاتی دارد تنها نیمی از راه است. دومین جنبه حیاتی این کار، برانگیختن مخاطب است. در کنار نشان دادن محصول یا خدمات برند خود، آن ویژگی که باعث برتری برند شما می‎شود یا مشکلی که محصول شما قادر به رفع آن هست را هم باید با داستانی درگیرکننده و تصاویری جذاب به مخاطب معرفی کنید. همچنین از آنجا که ویدیوها در پلتفرم‌های اجتماعی اغلب بی‌صدا هستند، بنابراین تصاویر مرتبط باید واضح باشند و کپشن هم باید در دسترس باشد.

کوتاه و سرراست: تبلیغ را ساده و کوتاه نگه دارید

برای اثرگذاری تیزر تبلیغاتی صرف نظر از پلتفرمی که برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید، حتما محتوای غیر ضروری را جدا کنید و پیام برند خود را با اختصار بیان کنید. ویدئوهای تبلیغاتی باید نهایتا ۳۰ ثانیه باشند، اما زمان ایده‌آل آن بستگی به پلتفرم انتخابی دارد. زمان پیشنهادی برای ویدئوی تبلیغاتی در یوتیوب حدود ۲ دقیقه است، اما در اینستاگرام باید نهایتا ۱۵ ثانیه باشد. بهترین کار این است که پلتفرم مناسب با برند خود را انتخاب کنید و زمان ویدئو را براساس آن تنظیم کنید.

چگونه یک تیزر تبلیغاتی سینمایی بسازیم که مخاطب را جذب کند؟

مخاطب مرتبط را هدف قرار دهید

یکی از مهم‌ترین معایبی که یک تبلیغ می‌تواند داشته باشد، نامرتبط بودن آن است. هیچکس نمی‌خواهد با تبلیغی مواجه شود که با سبک زندگی و عادات روزانه او ارتباطی ندارد. اینجاست که تبلیغات دیجیتال بر تبلیغات سنتی غلبه می‌کند. با تبلیغات دیجیتال، بازاریابان می‌توانند تبلیغات ویدیویی خود را با استفاده از اشکال مختلف هدف‌گیری به مخاطبان ایده‌آل خود ارائه دهند. این عمل یک تجربه شخصی‌سازی‌شده برای بیننده ایجاد می‌کند و هزینه‌های تبلیغ‌کننده را بهینه می‌کند.

متن طولانی و ریز نباشد: تیزر تبلیغاتی باید قابل درک باشد

برای بینندگان بسیار رایج است ویدئویی را در پلتفرم‌های اجتماعی بدون صدا مشاهده کنند. پیام تیزر تبلیغاتی شما باید تا جای ممکن واضح و قابل فهم باشد تا حتی بدون صدا هم درک شود. کپشن و زیرنویس مواردی هستند که اطلاعات لازم را برای بینندگان فراهم می‎‌کنند تا ارتباط محتوای ویدئو با برند را درک کنند.   

متن طولانی می‌تواند باعث شود مخاطب پیام شما را درک نکند و ویدئو را رد کند. مطمئن شوید که از کلمات کلیدی برجسته در متن خود استفاده کرده‌اید و در سه ثانیه آخر تبلیغ، این موارد باید گنجانده شود: نام برند، شعار برند، URL وبسایت. تبلیغاتی که متن کمتری دارند، عملکرد بسیار بهتری نسبت به تبلیغات پر از متن دارند. فونت ریز هم باعث می‌شود خواندن متن برای بیننده دشوار شود و درنتیجه مخاطب ویدئو را رد کند.

کیفیت مهم است: روی تولید ویدیوی با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید

برای اثرگذاری تیزر تبلیغاتی کیفیت بالای محتوای ویدئویی برای جلب و نگه‌داشتن توجه مخاطب حیاتی است و به‌قدری برای بیننده تفاوت ایجاد می‌کند که بخواهد به‌خاطر کیفیت، به تماشای ویدئو ادامه دهد یا اینکه قید تماشای آن را بزند. امروزه دیگر فیلم‌های ویدیویی کم‌نور یا دانه‌دار قابل قبول نیستند. در حال حاضر کیفیت Full HD تبدیل به استاندارد محتواهای ویدئویی شده است.

داستان بگویید: تیزر تبلیغاتی باید سرگرم‌کننده باشد

برندها بر داستانگویی تمرکز می‌کنند تا تیزرهای تبلیغاتی سرگرم‌کننده و جذابی داشته باشند. برای اینکه تیزر شما قابل درک و ترغیب‌کننده باشد لازم است که از یک مضمون اصلی، یک قلاب جذاب و نتیجه‌گیری بهره‌مند باشد. عوامل دیگری همچون اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا ویدئوی تبلیغاتی شما برجسته‌تر شود.

فراخوان به اقدام (CTA) واضح: مخاطب خود را ترغیب به عمل کنید

هدف هر تبلیغی، ایجاد انگیزه در مخاطب برای انجام عمل است. CTA را می‌توانید درون فیلم بگنجانید یا اینکه ازطریق متن و اشکال گرفیکی نشان داده شود. بهترین روش این است که CTA در پایان ویدئو آورده شود و به مخاطب راه مشاهده وبسایت، دریافت تخفیف یا خرید محصول یا خدمات را نشان دهد.

https://www.moonb.io/blog

در دنیای امروزه تبلیغات بهترین راه برای معرفی برند شما هستند و ویدئوهای تبلیغاتی در این زمینه بیشترین اهمیت را دارند. اگر می‌خواهید با یک تیزر تبلیغاتی استاندارد، برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید، استودیو مهراد در کنار شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *