contact@mahrad-studio.ir

تیزر تبلیغاتی موفق در مشهد

سوگیری‌های شناختی در تیزر تبلیغاتی: راز ساخت تیزر تبلیغاتی موفق در مشهد ۱۴۰۴

این سناریو را در نظر بگیرید: زائری در مشهد تیزری از یک نرم‌افزار رزرو هتل تماشا می‌کند. در پایان تیزر، زائر می‌بیند که این نرم‌افزار چطور زمان را صرفه‌جویی می‌کند و کارهای پیچیده را ساده می‌نماید. بیننده‌ای که هفته‌ها برای پیدا کردن هتل نزدیک حرم تلاش کرده، ویژگی خاص این نرم‌افزار را در ذهنش نگه می‌دارد، چون دقیقاً در لحظهٔ مناسب و در انتهای تیزر آن را دیده است. این مثال اثر تازه‌گرایی (recency effect) را نشان می‌دهد؛ یعنی افراد معمولاً آخرین چیزی که می‌بینند را بهتر به خاطر می‌آورند.

سازندهٔ تیزر با این ساختارگذاری موفق شده بر درک بیننده و تصمیم احتمالی او برای رزرو هتل در مشهد تأثیر بگذارد. این مثال ثابت می‌کند که سوگیری‌های شناختی چطور روی تصمیمات مشتریان اثر می‌گذارند و اغلب به‌صورت ناخودآگاه مخاطبان زائر و مشهدی را هدف قرار می‌دهند. به‌عنوان سازندهٔ تیزرهای تبلیغاتی در مشهد، شما باید این عوامل روانشناختی را بشناسید تا محتوای آگاهی‌بخش و ترغیب‌کننده تولید کنید.

سوگیری تازه‌گرایی

سوگیری تازه‌گرایی به این پدیدهٔ شناختی اشاره می‌کند که افراد جدیدترین اطلاعاتی که دریافت می‌کنند را بهتر به خاطر می‌سپارند. روانشناسان این اصل را به‌خوبی مستند کرده‌اند. مثلاً مطالعات روانشناسی شناختی نشان می‌دهند افراد اطلاعاتی که در آخرین مرحله می‌بینند یا می‌شنوند را بهتر از اطلاعاتی که زودتر و به‌ترتیب ارائه شده یادشان می‌ماند. در تیزرهای تبلیغاتی مشهد، این یعنی مخاطبان زائر و مشهدی معمولاً بخش پایانی تیزر را بهتر به یاد می‌آورند. به همین دلیل سازندگان تیزرهای موفق مشهدی فراخوان به اقدام (Call to Action یا CTA) را همیشه در انتها قرار می‌دهند. مثلاً در پایان تیزر می‌توانید مخاطب را دعوت کنید که همین حالا هتل رزرو کند، سوغات بخرد یا پیج اینستاگرام را دنبال کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که این CTAهای انتهایی تعامل و نرخ جذب مخاطب را در بازار شلوغ مشهد به‌طور چشمگیری بالا می‌برند.

سوگیری وضوح

سوگیری وضوح یعنی افراد روی اطلاعاتی که از نظر احساسی آن‌ها را درگیر می‌کند یا از لحاظ بصری جذاب است بیشتر تمرکز می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند افراد محتوای احساسی را بهتر به خاطر می‌آورند. یک مطالعه مشخص کرد که مردم اطلاعات واضح و احساسی را خیلی راحت‌تر از اطلاعات خنثی یادشان می‌ماند.

مثلاً اگر تیزر تبلیغاتی شما در مشهد داستان دلگرم‌کننده‌ای از یک زائر نشان دهد که بعد از زیارت در هتل شما آرامش پیدا کرده، یا عروس مشهدی که با لباس مزون احمدآباد در شب عروسی درخشیده، خیلی بیشتر از یک تیزر معمولی و استاندارد تأثیر می‌گذارد. ترکیب تصاویر قوی حرم، بازار رضا، طرقبه و نشانه‌های احساسی مشهدی باعث می‌شود مخاطب محتوا را هیچ‌وقت فراموش نکند. تیم مجرب استودیو مهراد با تکیه بر این اصول شناختی به شما کمک می‌کند روایت‌هایی بسازید که از این سوگیری‌ها نهایت استفاده را ببرند و پیامتان را واقعاً تأثیرگذار کنید.

همکاری با یک تیم تبلیغاتی حرفه‌ای در مشهد

یک تیم سازنده تیزرهای تبلیغاتی برای ایجاد محتوایی که از این سوگیری‌های شناختی بهره می‌برد ضروری است. این فرایند در استودیوهای حرفه‌ای مشهد شامل چند مرحله می‌شود:

توسعه مفهوم:

همکاری با مشتریان مشهدی برای درک اهداف و مخاطبان هدف آن‌ها (زائر، عروس، خانواده محلی و…)، به تیم تولید اجازه می‌دهد تا مفاهیمی را خلق کنند که تاثیرگذار باشند.

سناریو و استوری‌برد:

با نوشتن سناریویی که پیام‌های اصلی را در اولویت قرار می‌دهد و در عین حال سوگیری تازه‌گرایی را در نظر می‌گیرد، می‌توان مطمئن شد که اطلاعات لازم تیزر در خاطر مخاطب مشهدی خواهند ماند.

کیفیت تولید:

تصاویر و صدای با کیفیت بالا (مثل هلی‌شات از گنبد امام رضا (ع) یا کلوزآپ‌های احساسی در خیابان‌های مشهد) می‌تواند تأثیر احساسی تیزر را به میزان قابل توجهی تقویت کند.

تدوین و اصلاحات نهایی:

این مرحله شامل اطمینان از واضح و مشخص بودن CTA است تا تأثیر پیام نهایی به حداکثر برسد.

درک سوگیری‌های شناختی مانند سوگیری تازه‌گرایی و سوگیری وضوح برای کسب‌وکارهایی که به دنبال تقویت تأثیر تیزرهای تبلیغاتی خود در بازار رقابتی مشهد هستند، بسیار مهم است. مطالعات نشان می‌دهد که افراد محتوای احساسی را بسیار بهتر از اطلاعات ساکن و خنثی حفظ می‌کنند. میزان یادآوری این نوع از محتوا نزدیک به ۷۰ درصد است. یک تیم فیلمسازی تبلیغاتی نقش اصلی را در تولید محتوایی ایفا می‌کند که به تصمیم‌گیری مصرف‌کننده آگاهی می‌دهد و بر او تأثیر می‌گذارد. با ادغام این بینش‌های روانشناختی، کسب‌وکارها می‌توانند تیزرهایی تولید کنند که توجه مخاطب مشهدی و زائر را جلب کرده و او را ترغیب به اقدام فوری می‌کنند.

منبع محتوا: https://www.soundideavideoproduction.co.za

تیم تولید محتوای استودیو تبلیغاتی مهراد با بهره‌گیری از تجاربی که در طی چندین سال در بازار مشهد کسب کرده، می‌تواند ادعا کند که به درستی از نحوه تاثیر سوگیری‌های شناختی بر رفتار مصرف‌کننده آگاه است. تخصص و تجربه تیم ما تضمین می‌کند که تیزرها توجه مخاطب را جلب کرده و باعث اقدام سریع وی خواهند شد. همین امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد چگونگی کمک به کسب‌وکار شما برای تولید محتوایی که با اهداف بازاریابی شما در شهر مشهد همسو باشد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *